بازار مشهد التهابی ندارد ۷۱ کیلوگرم شمش طلا فروخته شد (۱ خرداد ۱۴۰۳) دستاورد‌های آیت‌ا... رئیسی برای اقتصاد ایران اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی در دولت سیزدهم آپارتمان‌های ۸۵ متری را در منطقه ایثارگران مشهد پیدا کنید (۱ خرداد ۱۴۰۳) صنعت بیمه در فروردین سال جاری ۸.۹ همت خسارت پرداخت کرده است جریمه سنگین در انتظار بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات مسکن واکنش بورس به خبر شهادت رئیس جمهور چه بود؟ | گزارش وضعیت بازار سهام ( یکم خرداد ۱۴۰۳) حباب سکه پس از شهادت رئیس‌جمهور افزایش یافت + علت (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت کارخانه‌ای محصولات سایپا اعلام شد + جدول صادرات ۹۰ درصد طلای سرخ از ایران است | سهم پایین زعفران ایران از تجارت دنیا نحوه صدور و نقد کردن چک‌های بانکی تغییر کرد آینده اقتصاد ایران پس از درگذشت آیت‌الله رئیسی چه می‌شود؟ | نمونه‌های تاریخی چه می‌گوید؟ مستاجران تا ۵ سال فرصت شکایت از صاحب‌خانه را دارند | در چه صورت می‌توان شکایت کرد؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه شنبه، یکم خرداد ۱۴۰۳) سوءاستفاده دلالان ارز از شهادت رئیس‌جمهور سهمیه بنزین خردادماه بدون تغییر شارژ شد تخلف یک شرکت تولیدی محصولات چرمی به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در مشهد و پلمب آن زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام‌عدالت مشخص شد؟ پرونده قاچاق یک میلیون و ۷۱۶ هزار لیتر نفت کوره یارانه‌ای بر روی میز تعزیرات خراسان‌رضوی دامنه نوسان بورس محدود شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور
سرخط خبرها

قیمت تخم مرغ در مشهد کاهش یافت

  • کد خبر: ۸۳۶۴۷
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
قیمت تخم مرغ در مشهد کاهش یافت
تداوم روند گرانی سبب شده بود در هفته‌های گذشته قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ در مشهد به ۲۸ هزارو ۵۰۰ تومان نیز برسد، اما در روزهای اخیر با افزایش عرضه روند قیمت کاهشی شده است.

محسن موسوی زاده | شهرآرانیوز؛ تداوم روند گرانی سبب شده بود در هفته‌های گذشته قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ در مشهد به ۲۸ هزارو ۵۰۰ تومان نیز برسد، با این حال مشاهده خبرنگار شهرآرا نشان می‌دهد که در روز‌های اخیر افزایش عرضه سبب شده است قیمت تخم مرغ روند کاهشی بیابد و حتی به کیلویی ۲۲ هزارو ۵۰۰ تومان هم برسد.

پیش از این توزیع کنندگان عمده در ۱۰ مهر قیمت فروش ۱۳ کیلوگرم تخم مرغ و بیشتر را ۲۳ هزار تومان و نرخ فروش ۱۱ کیلوگرم تخم مرغ را ۲۴ هزارو ۲۰۰ تومان اعلام کرده بودند، با این حال روز گذشته قیمت فروش ۱۳ کیلوگرم تخم مرغ و بیشتر، ۲۰ هزار تومان و قیمت فروش ۱۱ کیلوگرم تخم مرغ، ۲۱ هزارو ۲۰۰ تومان اعلام شد.

رئیس اتحادیه مرغ داران مرغ تخم گذار خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرا، با تایید خبر ارزان شدن تخم مرغ در مشهد گفت: براساس توافق صورت گرفته با جهادکشاورزی، تخم مرغ به قیمت کیلویی ۲۲ هزارو ۵۰۰ تومان برای مصرف کننده در مشهد درحال توزیع است. اکنون توزیع این کالا، مناسب و زیاد است و اگر در جایی گران‌تر به فروش می‌رسد، ناشی از تخلف واحد توزیع کننده است.

سیدحسین موسوی نژاد افزود: پیش از این در دی ماه براساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار، قیمت مصوب هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۱۴هزار تومان تصویب شد، این درحالی است که در ۶ ماه اول امسال، هزینه تمام شده تولید بسیار افزایش یافته است. به عنوان نمونه هزینه دستمزد کارگری ۳۹ درصد و هزینه تامین نهاده‌های دولتی ۲۵ درصد گران شده است.

همچنین نسبت به سال گذشته هزینه حمل و نقل ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. تمام این مسائل سبب شده است تخم مرغ در بازار گران شود. موسوی نژاد گفت: در دولت قبل درخواست کردیم قیمت مصوب تخم مرغ افزایش بیابد، اما مسئولان وقت تاکید می‌کردند که قیمت این کالا نباید تا روی کار آمدن دولت جدید تغییر کند.

رئیس اتحادیه مرغ داران مرغ تخم گذار خراسان رضوی با بیان اینکه افزایش هزینه تمام شده، تأثیر منفی بر تولید تخم مرغ گذاشته است، گفت: درحالی که پیش از این روزانه ۶۰۰ تن تخم مرغ در خراسان رضوی تولید می‌شد، این رقم اکنون به ۳۱۰ تن در روز رسیده است.

کاهش تولید، یکی از دلایل گرانی تخم مرغ در هفته‌های اخیر بوده است. وی تاکید کرد: تولیدکنندگان هرگز به دنبال گرانی و فشار بر مصرف کننده نیستند، اما زمانی که هزینه تولید افزایش می‌یابد، بدیهی است که قیمت نهایی محصول هم افزایش می‌یابد، بنابراین بهترین راهکار برای حمایت از مصرف کننده، کنترل تورم نهاده‌های تولید است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->